Calciatrice femminile sfida a prohibizione di l'hijab in Francia

A Federazione Francesa di Football hà pruibitu à e donne chì portanu hijab da i partiti di football, ancu s'ellu a FIFA li hà permessu.
Hè accadutu novu un sabbatu dopu meziornu in Sarcelles, un suburbiu di u nordu di Parigi. A so squadra dilettante si n'andò in un club lucale, è Diakite, un midfielder musulmanu di 23 anni, teme ch'ella ùn sia micca permessa di portà un hijab.
Sta volta, l'arbitru l'hà lasciata in "Hè travagliatu", disse à a fine di u ghjocu, appoggiata à a recinzione à a riva di u tribunale, u so visu sorridente avvoltu in un cappucciu Nike neru.
Dapoi anni, a Federazione Francesa di Football hà pruibitu simboli religiosi prominenti, cum'è u foulard, da i ghjucatori chì participanu à i partiti, una regula chì crede chì hè in linea cù i valori seculari stretti di l'urganisazione. annantu à u football di e donne musulmane per anni, sbattendu e so speranze di carriera è alluntanendu alcuni da u ghjocu in tuttu.
In una Francia più multiculturale, induve u football di e donne hè in forte espansione, a pruibizione hà suscitatu una oppusizione crescente. In prima linea di sta lotta si trova Les Hijabeuses, un gruppu di giovani footballisti vestiti di hijab di diverse squadre chì si sò uniti contr'à ciò chì dicenu sò reguli discriminatori. chì escludenu e donne musulmane da u sport.
U so attivismu hà toccu un nervu in Francia, rivivendu un dibattitu accesu annantu à l'integrazione musulmana in un paese afflittu da i ligami cù l'Islam è mette in risaltu a lotta di l'autorità sportive francesi per difende i valori laici stretti contr'à una dumanda crescente di più. grande ripresentazione.campu.
"Ciò chì vulemu hè esse accettatu per esse à l'altezza di questi grandi slogans di diversità, inclusione", disse Founé Diawara, presidente di i 80 membri di Les Hijabeuses."U nostru solu desideriu hè di ghjucà à u football".
U cullettivu Hijabeuses hè statu furmatu in u 2020 cù l'aiutu di i circadori è l'urganizatori di a cumunità per risolve un paradossu: Ancu se a lege francese è u corpu di guvernu di u football mundiale FIFA permettenu à l'atlete femine di ghjucà in u hijab, a Federazione Francesa di Football u pruibisce, arguminendu chì avissi a violazione. u principiu di a neutralità religiosa nantu à u campu.
I sustenituri di a pruibizione dicenu chì u hijab annuncia a radicalisazione islamica chì piglia u sportu. Ma i stori persunali di i membri di Hijabeuses sottolineanu cumu u football hè diventatu sinonimu di liberazione - è cumu a pruibizione cuntinueghja à sente cum'è un passu in daretu.
Diakite hà iniziatu à ghjucà à u football à l'età di 12 anni, inizialmente vistu da i so genitori cum'è un sport di u zitellu. "Vogliu esse un futbolista prufessiunale", disse, chjamendu "sognu".
U so coach attuale, Jean-Claude Njehoya, hà dettu chì "à a ghjovana età hà avutu assai cumpetenze" chì l'avissi pussutu propulsà à u più altu livellu. disse, "è ùn hè micca veramente spinta più in là."
Diakite hà dettu ch'ella stessa hà decisu di portà un hijab in 2018 - è hà rinunciatu à u so sognu. Ora ghjoca per un club di livellu 3 è hà pensatu à inizià una scola di guida. o ùn sò micca.Eccu."
Kasom Dembele, un midfielder di 19 anni cù un anellu di u nasu, hà dettu ancu chì avia da affruntà à a so mamma per esse permessa di ghjucà. Prestu hà unitu à un prugramma intensivu di sport in u liceu è hà cumpetitu in prove di club. Ma era " t finu à ch'ella hà sappiutu di a pruibizione quattru anni fà chì hà capitu ch'ella ùn pudia più esse permessa di cumpete.
"Aghju riesciutu à caccià a mo mamma è m'hà dettu chì a federazione ùn mi lasciava micca ghjucà", disse Dembele. "Mi dissi: chì scherzu!"
L'altri membri di u gruppu ricurdavanu episodii quandu l'arbitri li anu impeditu da u campu, chì incitava à alcuni à sente umiliatu, abbandunà u football è vultà à sport chì permettenu o tollerà l'hijab, cum'è handball o futsal.
In tuttu l'annu passatu, Les Hijabeuses hà fattu pressioni nantu à a Federazione Francese di Football per annullà a pruibizione. Mandanu lettere, scontri cù i funzionari, è ancu organizatu prutestazioni in a sede di a federazione - senza alcunu.
In ghjennaghju, un gruppu di senaturi cunservatori hà pruvatu à codificà a prohibizione di l'hijab di a federazione di football, argumentendu chì i hijabs minacciavanu di sparghje l'Islam radicali in i club sportivi. U magazinu francese hà abbandunatu i piani di vende cappucci cuncepiti per i corridori dopu una raffica di critiche.
Grazie à i sforzi di i senaturi, Les Hijabeuses hà lanciatu una intensa campagna di lobbying contr'à l'emendamentu. Approfittendu di a so forte presenza di e social media - u gruppu hà quasi 30 000 seguitori in Instagram - anu lanciatu una petizione chì hà cullatu più di 70 000 firme;purtatu decine di pirsunalità di sport à e so cause;è urganizà cuncorsi cù atleti prufessiunali davanti à l'edificiu di u Senatu.
L'ex midfielder francese Vikas Dorasu, chì hà ghjucatu in u ghjocu, hà dettu ch'ellu era lasciatu stupitu da a pruibizione "Ùn aghju micca capitu", disse.
U senatore Stefan Piednoll, u senatore daretu à l'emenda, hà negatu l'allegazioni chì a legislazione hà specificamente destinatu à i musulmani, dicendu chì si concentrava nantu à tutti i simboli religiosi prominenti. strumentu" è una forma di "predicazione visuale" per l'Islam puliticu. (Pidenova hà ancu cundannatu a mostra di i tatuaggi cattolici di a stella di Parigi Saint-Germain Neymar cum'è "sfurtunatu" è si dumandava se a pruibizione religiosa deve estendersi à elli).
L'amenda hè stata infine rifiutata da a maiurità di u guvernu in u parlamentu, ma micca senza attritu. A polizia di Parigi hà pruibitu una manifestazione urganizata da Les Hijabeuses, è u ministru francese di u sportu hà dettu chì a lege permette à e donne chì portanu hijabs à cumpete, ma scontru cù i culleghi di u guvernu chì s'opponenu à hijabeuses. .
A lotta di l'hijab pò esse micca populari in Francia, induve sei in 10 sustene a pruibizione di u hijab in e strade, secondu una recente indagine da a cumpagnia di sondaghju CSA. Marine Le Pen, u candidatu presidenziale di estrema destra chì affruntà u presidente Emmanuel Macron. in un votu di scorrimentu u 24 d'aprile - cù un colpu à una vittoria finale - hà dettu chì, se elettu, pruibisce u velu musulmanu in i spazii publichi.
"Nimu ùn li dispiacerebbe di ghjucà", hà dettu u ghjucatore di Sarceles Rana Kenar, 17 anni, chì hè ghjuntu à fighjulà a so squadra affruntà Diaki in un club speciale di sera fridda di ferraghju.
Kenner s'assittò in i stands cù circa 20 cumpagnie. Tutti dicenu chì anu vistu a pruibizione cum'è una forma di discriminazione, nutendu chì era laxly infurzata à u livellu dilettante.
Ancu l'arbitru di u ghjocu di Sarcelles chì hà purtatu Diakett pareva esse in cuntrastu cù a pruibizione.
Pierre Samsonov, anzianu vicepresidentu di u capitulu amatoriale di a Federazione di Football, hà dettu chì u prublema inevitabbilmente resurface in l'anni à vene, cum'è u football di e donne si sviluppa è l'Olimpiadi di Parigi 2024, quandu ci saranu più atleti mascherati in paese.
Samsonoff, chì hà inizialmente difesu a prohibizione di u hijab, hà dettu chì dapoi hà ammorbiditu a so pusizione, ricunnoscendu chì a pulitica puderia finisce per ostracizà i ghjucatori musulmani ". ", disse.
U senatore Pidnoll hà dettu chì i ghjucatori si ricusanu. Ma hà ammissu chì ùn hà mai parlatu à alcunu di l'atleti incappucati per capiscenu i so mutivi, paragunendu a situazione à un "bomber" esse dumandatu à "ascoltà un piromanu".
Dembele, chì gestisce u contu di e social media Hijabeuses, hà dettu ch'ella era spessu sconvolta da a viulenza di i cumenti in linea è a feroce opposizione pulitica.
"Avemu perseveratu", disse, "Ùn hè micca solu per noi, ma per e ragazze chì ponu sognu di ghjucà per Francia, Paris Saint-Germain dumane"


Tempu di Post: 19-May-2022